გაკვეთილის გეგმა

გაკვეთილის გეგმა

გაკვეთილის მთავარი თემა
მივალ გურიაში მარა...
საგანი/პედაგოგი
მუსიკა/ ქეთინო დოლიძე
სწაავლების საფეხური/კლასი
მეორე საფეხური/ IX კლასი
მოსწავლეთა პროფილი
8 მოსწავლე/განსაკუთრებული საჭიროების მიდგომების მოსწავლეები არ არიან.
გაკვეთილის აქტუალობა
გაკვეთილი ხელს უწყობსმუსიკალური ნაწარმოების მოსმენის, კულტურის ჩვევების განვითარებას, ნაწარმოების აღქმის, საკუთარი დამოკიდებულებების  გამოხატვას.


მუსიკის მოსმენის, საკუთარი აზრის გადმოცემის, დიალოგის, უნარ-ჩვევების განვითარება.
მუს. IX. 5. მოსწავლეს შეუძლია მოსმენილი მუს. ნაწარმოების გაანალიზება.
·         შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე: საუბრობს მუსიკალური ნაწარმოების მოსმენით გამოწვეულ შთაბეჭდილებაზე: 
·         ახასიათებს მუს. ნაწარმოებს ფორმის, ჟანრის, სტილის და მუსიკალურ-გამომსახველობითი საშუალებების მიხედვით.       
·         საუბრის დროს იყენებს სახელოვნებო/მუსიკალურ ტერმინოლოგიას;
·         ამოიცნობს მუსიკალურ ნაწარმოებს მოსმენისას.
მუს. IX. 8. მოსწავლეს შეუძლია მუსიკალური ნაწარმოების სტრუქტურული და სახეობრივი მხარეების დახასიათება;
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე;
·         ნასწავლ ნაწარმოებს ადარებს ერთმანეთს-ჟანრი, სტილი, ეპოქა, ავტორი;
·         ნაწარმოებების შედარების საფუძველზე განასხვავებს ავტორის ხელწერას;
·         დარებს სხვადასხვა შესრულებას და საუბრობს „ინტერპრეტაციაზე’’.
·         საუბრობს მუსიკალური ნაწარმოების სახეობრივ შინაარსზე {ლირიკული, დრამატული, ეპიკური, გმირულ-დრამატული, სკერციოზული, გროტესკული და ა. შ.
·         საუბრობს მუსიკალური ნაწარმოების კომპოზიციურ აგებულებაზე;
·         მსჯელობს ხალხური სიმღერის მახასიათებლებზე [დიალექტი, ჟანრი, თემატიკა, შემსრულებელთა შემადგენლობა].

მოსწავლეები ამოიცმობენ მოსმენილ მუსიკალურ ნაწარმოებს. მღერიან ინტერვალებს ოქტავის ფარგლებში. ამოიცნობენ და ჩაწერენ ნოტებს ვიოლინოსა და ბანის გასაღებში.
შეფასების საგანი და პროცედურები
ჯგუფური მუშაობისა და პრეზენტაციის სქემებით.
გამოყენებული სასწავლო მასალა და ტექნიკური რესურსი
სახელმძღვანელო, სამუშაო რვეული, მოსასმენი მუსიკალური მასალა: რ. ლაღიძის ‘“მუსიკალური მომენტი“. აქტივობა: კითხვები მოსმენილი მუსიკალური ნაწარმოების შესახებ. როგორი ხასიათის ნაწარმოებია. შეფასება: რა მოგეწონათ  ყველაზე უფრო?
გაკვეთილის მსვლელობა და მენეჯმეტი                                
მისალმება/კლასის ორგანიზება 2წთ.
გაკვეთილის ფაზა-გამოწვევა. აქტივობა1.მოსმენა მუს. ნაწარმოების. ლაღიძის ‘’მუსიკალყრი მომენტი’’. მოსმენის შემდეგ  ვთხოვ მოსწავლეებს ზეპირად აღწერონ საკუთარი შეგრძნებები-7-8 წთ.
აქტივობა 2. ელექტრონული პრეზენტაციის ჩვენება.’’კომპოზიტორის შემოქმედებითი პორტრეტი’’-5-6წთ.
საფეხურიB ფაზა -კონსტრუირება. მოსწავლეები სახელმძღვანელოში კითხულობენ რჩევებს როგორ უნდა ისწავლონ მუსიკის მოსმენა.
კლასი იყოფა  ჯგუფებად და ხელმეორედ ვასმენინებ ლაღიძის მელოდიას.
კითხვები მოსმენილი მუს. ნაწარმოების შესახებ;
1.      როგორი ხასიათის ნაწარმოებია?
2.      გაიხსენეთ რას გამოხატავს მელოდია.
3.      რა შინაარსის ტექსტი უდევს საფუძვლად ამ მელოდიას?
4.      ტექსტის შინაარსი.
ბავშვებს ვთხოვ გადმოსცენ საკუთარი ემოციები, განწყობილება.
საფეხური ფაზა. რეფლექსია. პრეზენტაცია-5-6 წუთი.
აქტივობა -5.
სამუშაო რვეულში ასრულებენ დავალებას. ჯგუფები ავსებენ ცხრილს. 4-5წუთი. დაფაზე გამზადებული მაქვს ასეთივე ცხრილი და ჯგუფების ნააზრევი ჩაიწერება შესაბამის სვეტში.
საშინაო დავალება-2 წთ.
შეფასება: რით იყო საინტერესო დღევანდელი გაკვეთილი? რა მოგეწონათ ყველაზე მეტად?

No comments:

Post a Comment